برنامه های لباسشویی

برنامه های لباسشویی: از ماشین لباسشویی های اکسپرس گرفته تا قفل های کودک، ما باورهای غلط رایج در مورد برنامه های ماشین لباسشویی را برطرف خواهیم کرد و متوجه خواهید شد که چقدر زمان ارزش صرف آن را دارد.

برخی از ماشین‌های لباسشویی مجموعه‌ای از برنامه‌های گیج‌کننده دارند که واقعاً شما را گیج می‌کنند. آنها چه کار می کنند؟ فایده آنها چیست؟ آیا ارزش خرید یک ماشین جدید را دارد؟

در اینجا، ما شما را با برخی از برنامه های کاربردی رایج در اکثر خودروها آشنا می کنیم که اگر به دنبال خرید یک مدل جدید هستید، می توانند ارزشمند باشند.

الیاف مصنوعی یا پنبه
اکثر ماشین های لباسشویی دارای برنامه های جداگانه برای پنبه و اشیای عتیقه هستند و گاهی اوقات تنظیمات دمایی متفاوتی دارند. برنامه‌های پنبه‌ای اغلب گرم‌تر هستند، در حالی که برنامه‌های پارچه در دمای پایین‌تر، ۴۰ درجه سانتی‌گراد یا کمتر و چرخه‌های چرخش پایین‌تر هستند.

برنامه‌های Artifact که Easy Care نام دارند، برای لباس‌های غیر پنبه‌ای مانند پلی استر و پنبه طراحی شده‌اند که نیاز به شستشوی نرم‌تری دارند.

برنامه های آرتیفکت در دمای کمتر و سرعت چرخش کمتر شسته می شوند.

اکثر ماشین‌ها دارای یک برنامه کمری هستند، اما همه آنها یک برنامه آرتیفکت ندارند. اگر نیاز به شستن لباس های ظریف تری دارید، ارزش بررسی آن را دارد و ابتدا باید برچسب لباس را بررسی کنید.

همچنین برنامه های مشابه دیگری مانند Delicate، Hand Wash و Wool نیز وجود دارد که می توانید بسته به نوع لباس آنها را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که ظرفیت برای برخی از برنامه ها متفاوت است، بنابراین اگر به دنبال خرید دستگاهی با ظرفیت خاص هستید، ابتدا آن را بررسی کنید.

وقتی ماشین‌های لباسشویی را تست می‌کنیم، چرخه‌های صنعتی و پنبه‌ای را در دمای 40 درجه سانتی‌گراد آزمایش می‌کنیم، متوجه می‌شویم که تفاوت‌های زیادی بین آنها وجود دارد، حتی در ماشین‌های لباسشویی مشابه.

برنامه های شستشوی پشمی / ظریف / دستی
اصولاً اینها برنامه هایی با دمای پایین هستند که دارای حداقل چرخش در هنگام شستشو هستند و مانند برنامه های مصنوع از آسیب به لباس جلوگیری می کنند.

مانند لباس‌های شسته‌شده، اگر پارچه‌های ظریف زیادی را انجام می‌دهید، به‌ویژه پشم و ابریشم، می‌تواند مفید باشد. همچنین، ابتدا برچسب لباس را بخوانید، زیرا برخی هرگز شستن لباس ها را با ماشین لباسشویی توصیه نمی کنند.

برنامه های ورزشی
این لباس‌ها برای شستشوی لباس‌های ورزشی میکروفایبر هستند و برای از بین بردن عرق و بو در یک چرخه طولانی شستشو طراحی شده‌اند، اما در دمای پایین‌تر، بنابراین لباس آسیب نمی‌بیند. برخی از ماشین های لباسشویی نیز دارای برنامه خاصی هستند که به شما امکان می دهد کفش های کتانی خود را نیز بشویید.

داشتن تعداد زیادی لباس باشگاه برای شستن خوب است، اما این چیزی نیست که ما امتحان نکرده باشیم. همچنین یک ماشین لباسشویی خوب باید بتواند به طور طبیعی هر نوع لکه ای را بدون توجه به آنچه که باشد پاک کند.

می توانید متوجه شوید که کدام ماشین لباسشویی بهتر است بخرید، کدام یک به راحتی لکه ها را پاک می کنند.

شستن لباس های ورزشی

تنظیمات شستشوی سریع
برنامه های شستشوی سریع بسیار محبوب هستند و در اکثر ماشین های لباسشویی موجود هستند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این برنامه ها به شما این امکان را می دهند که لباس های خود را در زمان کمتری نسبت به برنامه معمولی بشویید، برای برخی ممکن است کمتر از 15 دقیقه باشد.

بنابراین، شستن سریع چیزی، مانند لباس مدرسه که برای فردا صبح نیاز دارید، عالی است. برخی از ماشین های لباسشویی دارای بیش از یک گزینه شستشوی سریع هستند.

اما مراقب باشید که شست و شوی سریع فقط به شما امکان می دهد تا 1.5 کیلوگرم در هر بار بشویید که معادل دو جفت شلوار جین است. برخی از ماشین های لباسشویی گزینه شستشوی سریع را با بار کامل ارائه می دهند، اما این معمولا برای لباس های بسیار سبک است.

برنامه های دما
همه ماشین‌های لباسشویی دارای تنظیمات دما هستند، بنابراین می‌توانید لباس‌های خود را با آب گرم بشویید تا لکه‌ها را پاک کنید یا برای صرفه‌جویی در هزینه از آب سرد استفاده کنید.

برخی از دستگاه ها گزینه های 30، 40، 60 درجه و غیره را در اختیار شما قرار می دهند، در حالی که برخی از تنظیمات دما ترکیبی از موارد دیگر هستند، مانند 60 درجه برای پنبه و 30 درجه برای مصنوعات.

از آنجایی که همه ماشین‌های لباسشویی دارای تنظیمات دما هستند، باید به گزینه‌ها و پیکربندی مورد نظر خود فکر کنیم. آزمایشات ما نشان می دهد که شستشو در دمای 20 درجه سانتی گراد، 66 درصد بیشتر از شستشو در دمای 40 درجه سانتی گراد صرفه جویی می کند، اما لکه های کمتری را از بین می برد.

برای کمک به شما، به راهنمای دمای ماشین لباسشویی ما نگاهی بیندازید تا اطلاعات کاملی در مورد شستشو در دمای 20 درجه تا 90 درجه داشته باشید.

ما دریافتیم که شستشو در دمای 20 درجه می تواند 66 درصد از هزینه ها را کاهش دهد.

نمایش زمان باقیمانده و تشخیص خودکار
برخی از ماشین‌های لباسشویی دارای نمایشگری هستند که تا پایان شستشو زمان شماری می‌کند، بنابراین می‌دانید چقدر باقی مانده است.

ماشین‌های لباسشویی پیشرفته‌تر مقدار لباس‌ها را بر اساس وزن مخزن تشخیص می‌دهند و زمان تقریبی را برای تمیز کردن کل لباس فراهم می‌کنند.

بسیار خوب است که زمان تاخیر را تنظیم کنید، به طوری که هنگام شستشو در اطراف نباشید. بنابراین می توانید در لحظه ای که شستشوی لباس ها تمام می شود و با تنظیم صحیح آنها روی طناب آویزان می شوند، آنجا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *